نسخه چاپی

مشكلات عصبیِ ناشی از كرونا را پشت گوش نیندازید | بیماران با چه علائمی مراجعه می‌كنند؟

مشکلات عصبيِ ناشي از کرونا را پشت گوش نيندازيد | بيماران با چه علائمي مراجعه مي‌کنند؟

رئیس جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران در ارتباط با مشكلات عصبی ناشی از بیماری كووید ۱۹ نكاتی را توضیح داد.

به گزارش نما  به نقل از مهر، دکتر ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: عوارض کووید ۱۹ در مغز تحت عنوان نورو کووید در سی‌ویکمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران توسط اساتید اعصاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با عنوان این که تعدادی از بیماران کووید ۱۹ ممکن است با تشنج فلج اندام و نیمه بدن مراجعه کنند، افزود: همچنین تعدادی از بیماران به علت کمبود اکسیژن، تاخیر در اکسیزن‌رسانی، اختلال الکترولیت، افت فشار خون و علائم مغزی مراجعه می‌کنند. 

خسرونیا ادامه داد: متأسفانه بعضی از بیماران با علائم تیپیک ام‌اس مراجعه می‌کنند و حتی سی‌تی‌اسکن مغز هم علائم مغز را نشان می‌دهد.



وی افزود: همکاران باید توجه خاص داشته باشند که بعضی از بیماران که با علائم شدید انسفالوپاتی مراجعه می‌کنند، با علائم تیپیک کووید یا بدون علائم کووید باشند. با توجه به شیوع کووید ۱۹ توصیه می‌شود بیمارانی که با علائم عصبی مراجعه می‌کنند، باتوجه به کووید ۱۹  از درمان آن غافل نشویم.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید کرد: در این کنگره پیشنهاد شد کسانی که دارای علائم عصبی هستند، درمان کووید ۱۹ آنها ادامه پیدا کند.

۱۴۰۰/۴/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...